Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger*

Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med MitID” knappen, når du er inde i selvbetjeningsvinduet.

Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv. Det er vigtigt, at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mailadresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.

Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret ny bruger”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse, som du angav, da du oprettede dig som bruger.

Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.

Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:

  1. Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
  2. Logge ind med MitID

OBS brug af email-konsultationer vedr. dine børn.
Hvis du gør brug af email-konsultationer ift. dine børn, så skal disse også oprettes som brugere. Hvis du skriver email i dit eget CPR-nummer på vegne af dine børn, så vil emailen blive afvist. Jf. GDPR, så er det ikke tilladt at føre journal på børn i forældrenes journal.